Już 24 października nastąpi uroczyste otwarcie drugiego nabrzeża w największym terminalu kontenerowym w Polsce i na Bałtyku. Będzie to nabrzeże głębokowodne przystosowane do przyjmowania największych kontenerowców na świecie.
Wielkie otwarcieJak zapowiadaliśmy, już w listopadzie do nowego nabrzeża terminalu kontenerowego DCT mają przypłynąć pierwsi klienci. Jest ono wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt, czyli m.in. ogromne suwnice STS, które stoją już na swoim miejscu..
Dzięki ukończeniu inwestycji DCT Gdańsk jeszcze bardziej ucieka polskiej konkurencji i zbliża się do największych terminali kontenerowych w Europie. Po otwarciu nabrzeża T2 roczna zdolność przeładunkowa DCT podwoi się i osiągnie poziom 3 mln TEU rocznie.
Ubiegłoroczny wynik przeładunkowy terminalu wynosi ponad 1 mln TEU. Ukończenie przedsięwzięcia będzie oznaczało konieczność pozyskania nowych klientów.
Dobry rok 2016Rok 2016 już jest bardzo dobry dla gdańskiego giganta, a zapowiada się, że będzie jeszcze lepiej.
Jak informowaliśmy – po pierwszych pięciu miesiącach 2016 roku wzrost przeładunków kontenerowych wynosił 30% w porównaniu do roku ubiegłego oraz 3% w porównaniu do rekordowego roku 2014.
Już w tej chwili terminal DCT Gdańsk obsługuje największe kontenerowce z całego świata. Przykład tego mieliśmy na przełomie maja i czerwca, kiedy zawinął tam największy statek tego typu na świecie – MSC Maya. – Statek obsłużył w DCT około 10 000 kontenerów (w tym zarówno kontenerów 20- jak i 40-stopowych, co łącznie odpowiada 15 000 TEU). To nie odbiega od normalnych przeładunków w DCT. Dla tak wielkich statków, przy tak wielkich przeładunkach, postój trwa od czwartku wieczorem do nocy z niedzieli na poniedziałek – komentuje wydarzenie Marcin Kamola, kierownik Wsparcia Sprzedaży DCT Gdańsk.